Skip to Content

popularny informator

Kolejna witryna oparta na WordPressie

Efektywna reklama interaktywna – czy jest możliwa?

Efektywna reklama interaktywna – czy jest możliwa?

Closed
by Maj 22, 2019 Inne

Jak inaczej przekonać do usługi lub produktu aniżeli przekonując przypuszczalnego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.

spoty reklamowe Kraków

Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie jedynie przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, lecz również pozwala odbiorcy ten przekaz kreować. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, wobec tego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dzisiaj reklamą interaktywną równie porządnie wolno nazwać kilka odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, może głosować na temat losów śmiałków, lecz reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja inaczej możliwość decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
•    Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w której chodziło o to, by odbiorca mógł samodzielnie opracować swój własny smak deseru, łącząc pojedyncze jego składniki
•    Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni najlepszą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
•    Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i umieszczeniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Żeby reklama interaktywna była efektywna musi nie jedynie łączyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, aby konsument, który już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który porządnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych wypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą charakterystyczną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to przecież nie pojedyncza kreacja na witrynę czy banner, ale cały cykl narzędzi, jakie umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję i umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on poprawny technicznie oraz łatwy.

Previous
Next